.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رفع مشكل كمبود گاز استانهاي شمالي

معاون وزير نفت در امور گاز با اعلام اينكه در حال حاضر مشكل استان‌هاي شمالي با جايگزين كردن گاز عسلويه رفع شده، از كاهش شديد مصرف گاز در مصارف غير خانگي خبر داد و خواستار صرفه جويي بيشتر مردم در پي سردتر شدن هوا شد. 
به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، سيد‌رضا كسايي زاده مديرعامل شركت ملي گاز ايران و معاون وزير نفت صبح امروز در نشست مطبوعاتي به تشريح فعاليت‌هاي صورت گرفته براي رفع مشكل گاز كشور پرداخت. 
  كسايي زاده با اشاره به قطع صادرات گاز تركمنستان در هشتم دي ماه سال جاري گفت: ساعت 30/8 دقيقه صبح شنبه گاز وارداتي تركمنستان به كشور كاهش يافت و در ساعت 30/10 دقيقه صبح به طور كامل قطع گرديد و با وجود تعطيلي روز شنبه از همان لحظه شركت ملي گاز ستاد ويژه‌اي براي رفع اين مشكل با حضور وزير نفت تشكيل داد.  
وي تصريح كرد: تصميمات ويژه‌اي در اين ستاد به منظور جايگزين كردن تامين گاز تركمنستان كه حدود 24 ميليون متر مكعب بود صورت گرفت تا مشكل استان‌هاي شمالي، گلستان، مازندران و بخشي از سمنان رفع شود.  
كسايي زاده افزود: تدابير تغيير آرايش خطوط انتقال گاز صورت گرفت و هم‌اكنون در فاز يك پارس جنوبي روزانه 5 ميليون متر مكعب، در فازهاي 4 و 5 دو ميليون متر مكعب، پالايشگاه خانگيران 1 ميليون متر مكعب و در حوزه گازي «آغار دالان» 4 ميليون متر مكعب افزايش توليد صورت گرفته است.  
وي گفت: خط موازي به طول 60 كيلومتر و قطر 56 اينچ از تاسيسات تقويت فشار گاز ساوه به سمت قزوين، بهره‌برداري از خط پنجم تهران به طول 200 كيلومتر براي تقويت فشار شرق تهران و استان سمنان، بهره‌برداري از خط لوله، حلب -بيجار، به طول 30 كيلومتر براي تقويت فشار استان‌هاي آذربايجان غربي، شرقي و كردستان به منظور رفع مشكل كاهش فشار گاز كشور انجام شده است.  
مديرعامل شركت ملي گاز همچنين گفت: در حال حاضر مشكل استان‌هاي شمالي كشور با جايگزين كردن گاز عسلويه به جاي گاز وارداتي از تركمنستان رفع شده و فشار گاز به اندازه كافي وجود دارد.  
كسايي‌زاده افت فشار روز گذشته استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي را برنامه‌ريزي شده عنوان كرد و گفت: به منظور جوشكاري خط لوله ملي به طول 60 كيلومتر براي تقويت فشار گاز اين استان‌ها نياز به كاهش افت فشار گاز وجود داشت كه اين اقدام به مدت 8 ساعت ادامه يافت و در ساعت 24 شب گذشته مشكل حل شد.  
معاون وزير نفت در امور گاز تاكيد كرد: در حال حاضر مشكل تامين گاز در بخش خانگي در كشور وجود ندارد اما متاسفانه تراز گاز در كشور در زمستان به دليل افزايش تقاضا منفي است.   كسايي‌زاده گفت: در زمستان به دليل شرايط اضطرار گاز صنايع محدود مي‌شود اما اگر اين تصميم طولاني مدت صورت گيرد درست نيست و به همين منظور بر صرفه‌جويي در مصرف گاز تاكيد مي‌گردد. 
  وي با اشاره به بخشنامه سال گذشته دولت به منظور كاهش مصرف گاز در ساختمان‌هاي تجاري و اداري گفت: اعتقاد ما بر اين است كه مي‌توانيم اين تصميم را گسترش داده و در بخش خانگي و تجاري نيز مقدار زيادي صرفه‌جويي صورت گيرد. 
 


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.